VVV-merk en netwerk

Het VVV-merk is een ijzersterk consumentenmerk. Alom bekend en bovendien heel waardevol voor consument en stakeholders. Dat blijkt telkens weer uit onafhankelijk onderzoeken van gerenommeerde bureaus als de LAgroup (2014), het European Institute for Brand management (EURIB, 2013), Blauw Research (2008 en 2011) en de Erasmus Universiteit Rotterdam (2013).

Gewaardeerd

De VVV is niet alleen heel bekend, consumenten waarderen de VVV ook bijzonder goed. Waarden als klantgericht, behulpzaam, deskundig, betrouwbaar, professioneel en gastvrij zijn op de VVV van toepassing. Stakeholders van de VVV zien de VVV in hoge mate als betrouwbare partner binnen de destinatiemarketing en erkennen de bijdrage die VVV levert aan de lokale/regionale vrijetijdseconomie. De VVV legt de verbinding tussen de destinatie en de bezoeker. Door bezoekers ter plaatse welkom te heten en van gerichte inspiratie te voorzien, door het ontwikkelen en samenstellen van arrangementen en door het promoten van de destinatie binnen en buiten de eigen regio. Dit gebeurt zowel op digitale wijze als ‘face-to-face’. Maar altijd vanuit de DNA van de destinatie.

De VVV in Nederland

Bij VVV Nederland zijn begin 2014 76 (destinatiemarketing)organisaties aangesloten die actief gebruikmaken van het merk VVV en de diensten en producten van VVV Nederland. In totaal exploiteren zij 166 VVV-vestigingen, 186 VVV-agentschappen ('shop-in-shop') en ruim 80 VVV i-punten. Daarnaast beheren zij tientallen regionale en plaatselijke VVV-websites. In 2013 bezochten zo'n 16 miljoen mensen één van de vestigingen terwijl bijna 60 miljoen bezoekers zich online door VVV lieten inspireren.